搜尋此網誌

2012年10月12日星期五

[忽然1周]春田采花 陳小春




單人訪

春田采花 陳小春

2012年10月12日

陳小春為宣傳慘情新歌而來,但不知怎地總是笑口噬噬,面有「難」色。

「可能最近『嫁』咗俾人,硬係唱唔番以前陣慘味!」

幸福滿溢的說話從紀錄驍勇善戰的陳小春口中吐出,實在叫人嘆為觀止。

是天意吧。從前喜歡到處灌溉的農夫,遇上繞口劖手的小花,赫然發現悉心栽種原來不會損手爛腳,還會帶來無比快樂。農夫從此專心一意,為了一朵花放棄整片田園。


「係自己揀嘅,如果唔搵個咁牙牙擦擦嘅老婆,又點 㩒低我嘅脾氣?」

與應采兒結婚才兩年,陳小春像換了另一個人。現在無時無刻愛回家,甘心被收伏。

「耕田其實好辛苦,因為,我真係耕過。」

我鍾意呀,吹咩!

陳小春新歌〈難怪〉,他一貫手到拿來的慘歌,但今次居然大有難度。

「都係拎住份歌詞講古仔,可能因為我『嫁』咗啦,心態真係唔同咗!」

他笑得陽光燦爛,也懶理這樣說其實是替自己倒米。他說他「嫁」了給應采兒,很能代表他現在甜蜜幸福的心情。

「嫁、娶都係一樣啫!甜蜜係大家一點一滴儲番嚟,但嘈嘈鬧鬧都要有,否則唔會成長。佢呀,都真係幾惡。」

在這段關係裏,應采兒的確佔了上風。她把一頭家打理得有規有矩,把老公弄得貼貼服服。

「以前一個人,鍾意點就點,夜晚九點收工,夠膽死即刻搭夜機去旅行。佢唔得㗎,佢鍾意凡事有 planning,話咗 10月 1日飛就 10月 1日,唔好突然改 30日或 2日。我遲到少少佢都好嬲,我心諗,又唔係趕唔切飛機,使唔使咁大反應?但佢真係會爆。從呢啲嘈嘈鬧鬧當中我知道,有啲壞習慣唔可以再做,而我又幾開心自己啲壞習慣終於有人糾正。」

一物治一物,都說陳小春被老婆「食住」,他點點頭,絲毫沒有打算自辯的意圖。

「呢種關係係我想要嘅!如果唔係有個咁牙牙擦擦尖尖利利嘅人,又點 㩒得低我?唔知點解我就係鍾意佢嘈,佢喺度我就有安全感,見到佢笑我就成個人軟化!」

兩人早在 2000年已認識,應采兒當年才十七歲,從美國來香港發展,簽了中國星,與陳小春同門。他們曾傳緋聞,但陳小春今次澄清二人從來沒有撻著,正式拍拖是 07年,三年後結婚。

「我聽佢講過,揀我係因為覺得我要玩嘅都玩夠,應該會定性,所以反而有信心。」

他四十五歲,她才廿九,兩人相差十六年。陳小春不用「湊女」,因為她一直在「湊仔」。

「其實我似佢個仔多啲。見到狗仔隊,佢會話:『嗱,唔准嘈呀、唔准發脾氣呀!』又會打嚟問我返唔返屋企食飯:『你係返我叫工人煲湯呀!你想食乜?唔好喇,等我同你諗埋。』有人幫自己安排起居飲食,真係幾窩心。自從阿媽走咗之後,已經冇人咁對我。」

現在晚晚回家吃飯,我笑他小春變「鵪鶉」,他一點也不介意。

「唔好咩?呢啲係我哋兩個嘅相處方式,唔係咩醜事。婚姻唔存在上、下把位,即使我返到屋企跪玻璃扭耳仔又如何?慘得過我鍾意呀,吹咩!佢發脾氣,我咪講句:『係,我知係我唔啱……』有幾難?兩公婆呃呃咁就一世,最緊要大家開心,唔開心我都唔會『嫁』俾佢啦!」

今年二月陳小春在北京拍電影《 3D詭婚》,被一女演員主動追求,應采兒在微博發功趕退小三:「那個女的,敢再發些奇怪的短信或照片給陳先生,我就在微博發你名字和電話,聽到沒?」小春今天談及此事,有點尷尬:「搞到咁大件事,少少無聊囉!但掉轉都一樣,邊個搞我老婆,我點止同佢死過,直頭殺佢全家!」比喻啫,春哥春嫂愛對方嘅程度,我哋知㗎啦!

搞我屋企,同你死過

我相信,眼前親切得來帶點幽默的陳小春是他的真實性格;從前滿身稜角動輒罵人,因為欠安全感,所以要保護自己。

「我其實係一個好幼稚嘅人。識朋友,會先對人好,但人哋未必一定會對我好。我有脾氣,因為唔想俾人同化。我做唔到一行出嚟就大嗌:『喂,早晨,大家好呀!』久而久之,咪唔出聲囉。但唔出聲唔等於好蝦,你搞我屋企,我當埋條底褲都要同你死過。我知我俾人印象暴戾,我唔介意大家點睇我,保護自己屋企係天經地義。」

家,永遠是陳小春神聖不可侵犯的最後防線,因為那裏有他最愛的家人。他在斧山道舊式公共屋邨長大,小時候家裏很窮,做地盤的爸爸怕他學壞,常用鎖鏈把他鎖在家。鏈頭扣鐵閘、末端纏雙腳,他的活動範圍,只有幾十呎。

「爸爸經歷過打仗,會長期放把刀在牀頭。我又唔算特別曳,呢種只係佢嘅教仔方式。十三歲嗰年暑假,佢甚至捉我返鄉下耕田。割禾、打禾、曬禾,之後再耙泥插秧,日曬雨淋好辛苦。爸爸沒收咗我本回港證,想偷走返香港都唔得。當時好嬲爸爸,但依家好多謝佢,如果唔係佢管教咁嚴,可能我已經做咗黑社會,或者坐緊監。」

放大圖片

2010年情人節,陳小春在美國拉斯維加斯「嫁」了給應采兒,同年 11月在香港迪士尼擺酒。《蘋果日報》圖片

放大圖片

去年與黎明拍《鴻門宴》,兩個成了交心好友。陳小春的新歌,就是屬黎明 Amusic旗下。

放大圖片

對上一次在無綫出現,已是 07年的《鐵咀銀牙》,飾陳夢吉。

放大圖片

《古惑仔》系列原本無陳小春份,「山雞」一角本屬意金城武。後來金城武因檔期問題,改由陳小春頂上,一切改寫。

放大圖片

93年《晚九朝五》,陳小春的第一套電影。電影屬 UFO,因而認識老闆之一曾志偉。陳小春之後做《獎門人》,緣份也是由此而來。

父親後來回鄉定居,陳小春和兩妹一弟便由母親養大。

「媽媽在酒樓做洗碗工人,一個養我哋幾個。我由細到大都好黐媽媽,睇見佢日捱夜捱,自己一啲都幫唔到手,真係好心痛。」

他原本考到無綫舞蹈藝員訓練班,但因為無人工,最後做回髮型師。後來得許願看中,把他帶出來成立「豹小子」,之後又組「風火海」。 95年拍了《古惑仔》後才開始脫貧。

「其實媽媽都冇享到幾多福。入行後搬咗去跑馬地,之後再住康樂園。係去到康樂園嗰幾年,媽媽啲生活先叫做好啲。所以當有記者走嚟影相搞我阿媽,你話我㷫唔㷫?你夠膽入我屋企,我打死你都得。」

老爺奶奶

陳小春當然不會打死記者,但惡形惡相便不脛而走。其實,他內心一直脆弱。 01年在台灣出唱片,對外一副戰鬥格,回到家便馴如綿羊。

「其實我不嬲都係鱷魚頭老襯底,得個惡樣。嗰幾年成日去台灣,每次返嚟阿媽都好開心,講嘢講唔停。我就攬實佢錫,錫到佢唔好意思,推開我!媽媽好錫我,知我鍾意飲益力多,每日都會放一枝在雪櫃,飲完第二日又有……」

母親患癌,他為她走遍內地尋名醫,能做的他都做。可惜母親終在 05年病逝,陳小春之後兩年刻意減產,因為人生好像再沒意義。

「心情好 down,好似冇咗一忽肉咁。之後兩年根本唔知自己做緊乜……」他眼睛發紅。

母親過世後,他脾氣變得更壞。

「媽媽喺度時我都仲會避忌下;媽媽走咗,你一撻我就著。一來自己真係躁底,二來順便洩憤。我唔需要人同情或明白我。」

就在陳小春飽歷喪母之痛時,甚有母親影子的應采兒出現,今次一撻即著的,是愛情。

「近年已好少發脾氣,因為有咗另一個『媽媽』,要顧及佢感受。後來我發覺,做人其實根本冇必要發脾氣。」他回復笑容。

最近父親回港定居兼醫病,他叫做一家團聚。只是父親脾氣依然剛烈,叫醫護人員怕怕。

「我『老爺奶奶』都有勸過佢,叫佢睇開啲。哈,我真係好鍾意『老爺奶奶』呢幾個字……」

叫陳小春牽掛的一直只是家人,事業嘛,他知自己比上不足,比下有餘。

「託賴咁多年都有工開,事業一直幾好,滿足㗎啦!就算照顧埋爸爸同細佬妹都冇問題。我最開心嘅係老婆唔係『廣東道』人,佢上網買到平嘢,不知幾開心……」

放大圖片

「風火海」中朱永棠是風,陳小春是火,謝天華是海,三人由許願一手打造。「許願當年教我哋睇藝術展覽、聽 musical,又搵老師教英文同國語,都係想我哋多啲墨水。」

放大圖片

正式入行前曾替不少巨星伴舞,張國榮的〈側面〉 MTV,原來有陳小春份。

放大圖片

童年時,一個苦樣。

生仔

母親過世幾年,陳小春一直未能釋懷。

我問他有甚麼願望,他想也不想便說:「我想媽媽返嚟!」

此語一出,無人能接得上。

再次安慰又太過矯情,道破願望根本無可能實現又太殘忍,哪怕大家都知是事實。

「你突然咁問,我咪咁講囉,我真係咁諗嘛。

咁呀……我想快啲生 BB,呢個真係我哋嘅願望,依家努力緊喇!」

人生必經過程,身邊有人生死與共,夠了。

放大圖片

母親離世,永遠的遺憾。圖片

下期預告:掌門人



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...