搜尋此網誌

2012年10月8日星期一

游泳健將七歲開始落水當替身 謝雪心:遇到大浪最緊要 放鬆自己

遊泳健將七歲開始落水當替身 謝雪心:遇到大浪最緊要 放鬆自己


遊泳健將七歲開始落水當替身 謝雪心:遇到大浪最緊要 放鬆自己

橫跨電視、電影、舞台劇、粵劇界的謝雪心人稱心姐,舉手投足的優雅氣質,相信是從小參與粵劇訓練的副產品,纖瘦均稱的身段,相信是由自小習水參加多次渡海泳與遊泳比賽所得來的額外獎品。未滿三歲已經投身各大遊泳比賽,隨後更化身童星,參演粵劇,有謂三歲定八十,心姐未滿三歲,已注定其道路比一般人燦爛。

<統籌>林爽兒<採訪>Sammi<攝影>吳國明<髮型>HAIR CORNER.K11 —Jacky Wu

未到三歲心姐已被爸爸帶去學遊水,隨後便到YMCA參加訓練並出賽,當年首次參加渡海泳時仍未滿六歲,年紀小小但已經膽識過人。

她笑謂:「個時好記得,自己仲好細個,喺泳池練水個時手仲唔夠長拉自己上岸。當年秋冬天氣冇依家咁暖,一定喺十度以下,遊完啲人會俾薑我哋食驅寒,細個唔識以為係糖呀,點知辣死我!」

三歲學遊水

遊泳生涯中,心姐最大的天敵,就是毒海哲(白炸)。第一次被「炸」到,正中臉部:「成塊面腫曬!當晚爸爸幫我搽蛋白仲話我個樣好得意,第二日同學仔仲以為我俾媽咪打。」第二次則是一個具紀念價值的時刻,正是心姐奪得渡海泳全港女子公開組第五名的比賽中途:「遊到一半突然有嘢拖住喺手,原來又係白炸。我咬緊牙關搏命遊想快啲完成,所以就有第五名,但諗諗下可能冇白炸反而會遊得更快呢。」

好鬼老積

心姐初登銀幕,於其七歲開始。身為孔子第76代後人,原名孔令馥的她有一名擔任監製的叔公孔強,心姐因叔公邀請,首次拍戲便客串由吳楚帆主演的電影《七小福》:「個時我得七歲但已經好鬼老積,電咗一頭曲髮,仲話啲化妝師唔幫我畫眉,好貪靚。」此後便經常幫忙叔公拍戲,熟水性的她最常擔任下水替身,回想起來她笑言近年替身費用高企,未知當年有否向叔公收足替身酬勞。

雛鳳最高一個

踏入粵劇界,已是其十一歲的時候,當時任劍輝與白雪仙為利舞台的大型演出公開招徒,與叔公經過的心姐對此感興趣,年少懵懂的她甚麼也想試,就這樣便去到任白家面試,同場還有當時得令的八大導演:「個時咩都唔識,只覺得白雪仙好靚。佢哋做拉山、雲手叫我跟住做,但點知任姐話:『有啲可惜』。」原來當時年僅11歲的心姐所有功架都似模似樣, 唯獨身高只得4 呎11,與粵劇要求的5呎3有一段距離,但當時任白眼見她非常有潛質,於是把她收歸雛鳳鳴,成為第13個亦是最後一位雛鳳:「我之後每日跳200下繩,個時《李後主》演出前後三年,我扯高左成呎,件戲服都唔啱著,我依家5呎5吋,反而變咗雛鳳裡面最高嗰個。」

雖然已在粵劇界開拓, 但心姐仍不棄泳隊,當時她更參與東南亞拯溺與香港皇家拯溺總會, 兼以12歲之齡考獲教練資格,惟當時年紀太小,要待翌年滿13歲才能領取教練章。當時已在巡迴表演的她記得有次向仙姐任姐請假,到澳門為泳隊比賽:「個時我喺澳門一間酒店泳池比賽,點知佢哋兩老過咗嚟,喺酒店上面叫落黎同我打氣,依家回想起黎都好開心,好多謝佢哋嘅支持。」泳隊生涯亦於她15歲時終於完結,退出泳壇後她專注練功,一心一意向粵劇界發展。

師傅影迷庇蔭

於粵劇舞台發展數年,心姐毅然退出,為的是要與自小認識的泳隊師兄結婚:「個時年紀唔大,師傅會唔開心,個時未做人父母體會唔到父母嘅心,但我覺得事業同家庭係可以並重。」當時與丈夫已認識8年,大家青梅竹馬情投意合,很自然便走在一起結婚成家:「我個時以為結婚生小朋友係責任,可能我古老又唔識轉彎,但其實未嘗唔係一件好事。」成婚數年,誕下後來成為藝人的女兒珈穎後,心姐照顧她直至三歲,負上對初生嬰兒的責任後,便重踏舞台,這樣一別便已六年。

心姐謙虛,再踏舞台仍有不少粉絲追隨,她自言全靠師傅影迷的庇蔭,但其實當時年輕甜美的她退出前已成台柱,要吸引一群固定觀眾並非難事。機緣巧合下於96年心姐獲邀參演首套舞台劇《虎度門》幸得舞台劇編劇麥秋與杜國威的教導:「我第一次接觸舞台劇,好彩部戲講名伶嘅後台生活,即使我唔小心流流咗少少造手都可以接受。」同時亦因而得到亞視的青睞,讓心姐再跨界進入電視圈,同年拍攝首部劇集《親親 親我》,隨即加入亞視主力拍劇。

隔行如隔山

於亞視拍劇的她仍不時演出舞台劇,更試過擔任奧運的遊泳評述員,她直言於不同界別學到的東西實在太多:「隔行如隔山,個日去唔同界別做嘢,好多嘢都有排學,日日都當自己係新人就學到好多嘢。以前做大戲,要打響鑼鼓先出場好有型,做舞台劇個時靜蠅蠅真係好唔習慣,到後來做電視、拍電影,所有野都要從頭學過。」

約滿亞視後直至08年才與無綫簽約,參演首部劇集《巾幗梟雄》爆出,憑劇奪得最佳女配角獎,再一次證實心姐一青平步青雲,順利非常。

近年開始心姐亦會間中客串電影,早前更參演何韻詩的故事形式MTV,心姐可謂涉足甚廣。

問到她當中最喜歡的範疇,她卻謂:「可以話我花心,我全部都好鍾意,每樣嘢我都好enjoy!」

受不少磨練

演出方面開始未能滿足心姐,近年心姐花多了時間於回饋社會,探訪獨居長者、教導小朋友、服務社會:「我會用得意啲嘅方式教佢哋,例如叫佢哋望金魚嚟練習粵劇嘅造手同眼神,又會同小朋友分享遊渡海泳心得,我唔望佢哋咁細個明白背後嘅道理,只係希望佢哋大個會慢慢諗起我同佢哋講過,遇到大浪最緊要放鬆自己,過左去就會風平浪靜。」一生平穩順暢的心姐相信亦受過不少磨練,才得出這一番領悟。



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...