搜尋此網誌

2012年11月21日星期三

[FACE]悲傷啟示錄 關心妍




面對面

悲傷啟示錄 關心妍

2012年11月21日

今年是關心妍入行第十年,年頭開了紅館個唱、最近推出年度大碟《 Pause》,不到三個星期已經銷量過萬,〈失戀哲理〉更有望爭無綫金曲金獎,事實證明,賣足十年,關心妍的招牌慘情歌依然叫座。

04年的事業低潮一早捱過, 09年嫁給金融才俊楊長智亦幸福美滿,篤信基督教後致力義務工作,今年九月更榮獲十大傑出青年,很多人不明白,關心妍為甚麼還要唱慘情?

「轉歌路唔係未試過,上一隻碟《在你名下》就係唱幸福,大家口講話好得意,但係事實上,銷量欠佳,卡拉 OK冇人點過……」除了商業角度考量,關心妍說,唱慘情歌比唱勵志歌更能鼓舞人心,這是從她自己 33年以來並不平坦的人生路上歸納出的真理:「最低潮時,同佢講加油振作係冇用㗎!要幫到佢,一定要陪佢一齊喊,等佢自己走出嚟……嗰種心情,我最明白。」

悲傷的時候,聽到唱歌的人比你更撕心裂肺,的確有可能覺得自己還不是最慘那個。關心妍的一席話,聽起來,有點道理。

低潮換來的傑青

今年 9月 30日, 2012年度香港十大傑出青年頒獎典禮中,有兩個是藝人,王祖藍和關心妍。 99年奪得加拿大新秀歌唱大賽總冠軍, 02年入行,頭兩年是關心妍在娛樂圈最順風順水的日子。想不到極速在兩年內唱進紅館、攀上事業高峰,上得快、落得更快,三個月後已經一沉百踩冇工開。關心妍說,獲得傑青榮耀,一切要從最低穀說起。

一個人行緊運時,見到所有嘢都好似好靚好美好咁。但係當身處低穀,你會覺得連自己呼吸每一啖空氣,都有錯。兩年之嘛,我可以入到紅館開騷,嗰陣時我年紀好細,上到一個咁好嘅位,只想繼續衝繼續上,但係突然間,衰無過犯,面目可憎。嗰陣時我終於明白啲有錢人破產係咩心態:本來有好多錢,一夜之間口袋一個崩都冇剩;本來一行出嚟,至少有七、八個人跟身,一夜之間全部走曬,剩番我一個。嗰段日子,冇工開、電話全日都唔會響一次,我想撈,但無可,根本冇人想見到我,打畀人搵嘢做,個個都 hea我:「問嚇先啦……」嗰下我體會到呢個世界係咩一回事,原來冇人想你好。原來你好嘅時候,個個都想睇嚇你幾時死。到你衰,個個都想踩多你幾腳,想你快啲死!

人去到呢啲時候,冇人幫到㗎啦,一定要靠自己行出嚟。嗰陣時,我開始信基督教,冇工開,就去做義工,每個星期六、日風雨不改,一直堅持到 𠵱家。冇錯,我係慘,但係當我遇到比我更加慘、更加需要幫助嘅人,再望番自己,算得係乜?我試過對住一個十幾歲就冇咗一隻腳嘅男仔,仲正面過我,仲話第二日要去打籃球,於是我問自己,畀你揀,關心妍,你係想冇咗隻腳定係冇咗事業?

放大圖片

關心妍從 05年開始致力義務工作,足跡遍及監獄、醫院、老人院,又自資開騷幫正生書院籌款,今年當選國際青年商會選出的十大傑青。《蘋果日報》圖片

放大圖片

04年處女演唱會後一沉不起,關心妍今年初終於再圓紅館夢,關淑怡任表演嘉賓:「當年我 喺紅館跌低,所以要 喺呢度起番身。」《忽然 1周》圖片

以前,事業就係我全部,我想搵錢想做天後、想做最受歡迎女歌手; 𠵱家,唔會囉……講真,我 𠵱家唔使靠唱歌一樣生活得好好,繼續唱,係因為我搵到自己做歌手嘅另一層意義,原來歌聲真係可以幫助人,原來知名度真係可以幫人籌錢幫人得到關注。

從小就沒有家庭日

關心妍說,她不是別的女孩子,戀愛大過天,事業放兩邊。六歲父親就拋妻棄子、十二歲就和哥哥兩個在溫哥華自生自滅,關心妍說,當年事業就是自己的全部,因為沒有錢就沒有安全感,從小就預了自己要像媽媽一樣,靠不了男人一輩子靠自己。

爸爸由我六歲嗰年就離開屋企,從此再無聯絡。就算係六歲之前,我對爸爸嘅回憶都近乎零。可能係佢從來冇畀過啲咩溫暖同關愛我,亦都可能係好唔快樂,所以我特登刪除咗有關爸爸嘅所有回憶,六歲之前嘅嘢,有時我諗極都覺得好模糊。爸爸走咗冇耐,媽咪帶住我同哥哥移民溫哥華,喺嗰邊陪咗我哋兩年,實在搵唔到食,媽咪一個人返香港做嘢,留低我同大我歲半嘅哥哥喺嗰邊自生自滅。

以前,我屋企已無家庭日,跟住屋企就剩番我同阿哥兩個,溫哥華嘅鄰居掛名叫做監護人,實情唔多會理我哋,十歲開始,我就要自己煮飯、自己洗衫,照顧埋阿哥。一開始連英文都唔識,食飯啲錢俾人偷咗,唔知點同洋人老師講,又唔敢打返香港煩阿媽,成日都要捱餓;放學嗰陣,個個爹哋媽咪開車嚟學校門口接,睇住啲同學好開心咁跑去搵爹哋媽咪,真係好羨慕,好想都衝過去攬埋一份……成日都要提醒自己:唔係你㗎,你係冇(爹哋媽咪接放學)㗎啦,跟住同哥哥拖住手,行半個鐘路行返屋企。

放大圖片

09年 11月,關心妍與楊長智在印尼峇里島成婚。獨力養大關心妍的母親(左二)及現任男友(左一)出席婚禮。圖片

放大圖片

09年離開舊東主 bma,有傳是被師妹周麗淇排擠,當年親熱扮 friend闢謠,關心妍說入行十年,一個圈中朋友亦沒有。《忽然 1周》圖片

其實一切過咗去,我又唔覺得我哋有幾慘,仲有媽咪錫喎!又可以訓練到早啲獨立呢!我從來唔覺得欠缺父愛,成長經歷淨係令我覺得做女人,就應該似媽咪咁,獨立、硬淨,要做女強人;我覺得最慘係哥哥,少咗一個有威嚴又顧家嘅父親做榜樣,到 𠵱家結咗婚做咗爸爸,都係溫柔體貼型,哈哈!

終於不用逞強

09年 10月,關心妍與年長五歲、拍拖兩年的楊長智在印尼峇里島舉行婚禮。唱慣慘情歌,關心妍說,其實自己事業心重,事業穀底比失戀心痛一百倍。在遇到楊長智以前,一直覺得愛情和婚姻靠不住,現在,卻無法想像失去老公楊生一分鐘。

媽咪婚姻失敗,我由細到大都覺得男人係善變嘅動物。呢分鐘,你愛我,你梗係話乜都得啦;下分鐘,可能已經走得無影蹤。所以對我嚟講,無嘢重要得過搵錢,因為我預咗自己一世都唔會結婚,每次拍拖我都過得一日算一日,男朋友一同我講將來,我就有懷疑,刻意避開話題。

十歲開始,屋企就係我掌管,買餸煮飯個個月阿媽寄嚟嘅錢都係我分配,我未試過俾人照顧,所以大個咗,拍拖都愛爭畀錢、重嘢慣咗自己拎,我唔識俾人照顧、亦都唔敢畀自己依賴人,直到我遇上我老公……咁大個人,第一次唔使自己撐,可以交畀人哋去愛錫自己,享受做女仔嘅特權,試過先至知,原來個感覺咁好㗎喎。將來嘅嘢我真係唔敢講,但係老公係我咁大個女第一次遇上一個人,可以放心去愛,去依賴,已經係最幸運嘅事。

放大圖片

父親在她六歲時已經離家失去聯絡,關心妍說十歲開始與哥哥在溫哥華自生自滅,練就逞強大家姐性格。

放大圖片

缺乏父愛,關心妍說因此對婚姻不信任:「媽咪係女強人,所以我細細個就覺得女人要搵到錢,唔可以靠男人。」

小毛驢的故事

放大圖片

與楊長智結婚三年經常曬恩愛:「有時我會覺得,童年同前幾年日子太難過,遇上老公係上天對我嘅補償。」

訪問末段,關心妍說了一個故事:「從前有一個小毛驢,佢唔好彩踩咗落個井度,井出面嘅人唔只唔救佢,仲係咁掉嘢落井想掟死佢。小毛驢本來都覺得個世界好唔公平、個個都不安好心。結果個個都掟嘢落井,廢物愈積愈多,小毛驢慢慢就醒覺,原來可以踩住佢哋做梯級,最後終於搵到上返地面嘅出路。」

回到現實,小毛驢是關家姐,爬出地面應該意指嫁得好又當選傑青。落井下石,原來才最勵志。



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...