搜尋此網誌

2012年11月16日星期五

[忽然1周]成語對白氾濫 玩起《太監》演員 米雪:我死背㗎咋




滾熱辣

成語對白氾濫 玩起《太監》演員 米雪:我死背㗎咋

2012年11月16日

縱然網友投訴黎耀祥版本的李連英陽剛味濃,又有人質疑劇情違背歷史,指李連英獲慈禧賞識前應叫李進喜,但無損台慶劇《大太監》的強勁氣勢,首周平均收視 31點,近年罕見。

網友雞蛋裏挑骨頭,其實《大》算是製作嚴謹,由九位編劇打造的對白字字珠璣,集集出現艱深成語,唔係個個家庭觀眾識解。

成語對白氾濫,亦搞到一眾演員爆頭。飾演慈禧的米雪,鏡頭前出口成文,但其實並非句句成語識得解,「我全靠死背㗎咋!」

《大太監》有戲味,不過對白零舍繞口,飾演慈禧的米雪,幾乎每集都要講幾個深奧的成語,例如「桀驁不馴」、「防微杜漸」等,文化水平不高的觀眾,分分鐘純粹靠劇情推測意思。

成語 1 防微杜漸

意思

「防微杜漸」意謂防患於未然、未雨綢繆。

典故

出自《後漢書》。當時東漢和帝在位期間,太後專權。於是大臣丁鴻上書叫和帝「防微杜漸」,小心太後橫行宮中。

成語 2 桀驁不馴

意思

形容人性格我行我素,難以馴服。「桀」讀作傑,「驁」讀作傲。

典故

出自《漢書•匈奴傳贊》,指罵外族人生性狂妄。

片場鴉雀無聲

為演好戲,米雪直言拍攝前不停查字典,成語典故唔明唔緊要,最重要讀音正確。她皺住眉頭說:「真係好鬼多四字詞,好彩監製早俾劇本我,等我可以之前做定功課。我全靠死背㗎咋,不過我咁流利講咗出嚟真係好有成就感。」

與米雪最多對手戲的張國強亦戥米雪陰功,「拍呢套劇好辛苦,我好多都唔識讀。米雪講得最多,佢最慘!」唔識最緊要問,邵美琪就說:「我成日都要問監製羅永賢,又叫佢俾本字典我查。我自己都要死鋤爛鋤,先記得啲讀音。以前拍劇,大家同事都鍾意傾偈,但拍呢套就好靜,原來個個演員不停做功課記發音。」

成語 3 一抔黃土

意思

可解作墳墓,後來引申至微不足道的意思。「抔」讀作( pɐ u,粵音第四聲)。

典故

記載於《史記•張釋之列傳》。當時張釋以「一抔黃土」形容先帝的墳墓。

成語 4 桑榆暮景

意思

人晚年時的自我感嘆,慨嘆無法追回昔日光景。

典故

出自曹植五言詩《贈白馬王彪》其中兩句「年在桑榆間,影響不能追。」

成語 5 三省吾身

意思

每日不忘自我檢討做人處事有否出錯。「省」讀作醒。

典故

出自《論語》。當時孔子教導學生每日自省,並力求改進,減少缺點。

靠 apps學發音

拍劇期間,監製羅永賢長期為演員解決對白問題,周身唔得閒。部分演員費事煩到監製,於是自發性下載「真人發聲」 apps至手機,靠 apps學成語發音。 apps用家曹永廉則說:「 apps幫到手,不過啲字唔生活化,讀音真係好難。有次拍到淩晨三點幾,講極都講唔到。」而陳國邦拍攝時亦長期帶定 iPad傍身,隨時 㩒發音,他說:「我一向都鍾意歷史,成日都睇相關嘅書籍,但都唔會識曬,靠 apps學發音囉!」

《大》劇本由九位編劇合力炮製,但所有包含成語的對白均出自編審關頌玲。監製羅永賢說:「關頌玲好犀利,鍾意睇好多史書。不過廣東話太多音,錯咗好難避免,希望觀眾體諒。好似『一坯黃土』,個個都將坯讀杯字,其實讀( pɐ u)字,所以要重新配音。」不過記者翻查由「江蘇人民出版社」的《成語詞典》正確寫法應該是「一抔黃土」。連監製都搞錯,證明對白真係太過難喇!

放大圖片

鮮有拍宮廷片的羅永賢,對《大》劇份外小心。眾多演員中,他大讚陳茵媺,「可能佢所有中文都唔識,所以對中文字冇既定印象,齊曬拼音先埋位。」

放大圖片

曹永廉和陳國邦異口同聲表示對白記死人,要不停用 apps聽發音。

記者下載演員推薦的「真人發聲」程式,並輸入「一坯黃土」,但內置聲帶卻讀出「一(杯)黃土」。記者之後再輸入正確寫法「抔」字,才出現監製口中正確的讀音,所以「抔」字先啱。

成語大測試

《大太監》對白過分深奧,搞到演員苦不堪言。本刊將其中五個《大》劇出現的成語,測試無綫一班老中青藝員,結果個個玩到皺曬眉。

劉丹:多餘

拍過不少古裝劇的資深演員劉丹,五個成語中有四個識讀識解,當中「一抔黃土」中「抔」字讀音就令他大發雷霆,他說:「唔係讀『披』字咩!真係好鬼多餘,好似索償個索字咁,依家又讀殺!」

JJ:唔識解呀!

鄉音未改的賈曉晨( JJ)要求用普通話讀出五個成語,結果全中。不過她就識讀唔識解,其中「三省吾身」錯得最離譜,她說:「真係唔識解呀!意思係咪瞓醒咗都唔肯起身呀!」簡直笑爆肚。

古明華:以前邊有呢啲對白!

曾於無綫配音部工作,替不少內地古裝劇配音的古明華(蘇基),只答中「三省吾身」,他說:「我都唔知自己咁差,雖然拍過唔少古裝,但以前邊有咁多呢啲對白!」

周麗淇:我睇歷史書㗎!

眾多演員中,周麗淇是唯一能夠正確解釋五個成語的演員,她說:「真係好深,不過我睇好多歷史書㗎!」估佢唔到。

下周高潮 黃浩然對住陳茵媺脫褲

全城熱捧《大太監》,本刊亦搶先披露下周第 12至 16集劇情,堪稱全港最快。下周高潮位,莫過於太監之一、後來效力禦藥房的黃浩然,為令公主陳茵媺對他死心,決定剝褲力證自己冇咗子孫根。

離宮作樂

陳茵媺下周愈愛愈深,經常帶埋黃浩然偷出宮,一齊遊山玩水,她更主動出擊叫黃從後攬實自己。

力證無根

西太後米雪下令棒打鴛鴦,命黃浩然諗計令陳茵媺死心,於是他衝入陳的房間剝褲。

拒睇真相

陳茵媺其實一早已知黃浩然係太監,不過她愛得不能自拔,擰歪面唔肯睇黃的下身,拒絕接受現實,之後二人更會私奔。

祥哥定欣上牀

一齊出生入死的黎耀祥和胡定欣,下周搞到上牀,不過原來另有內情。

中鴉片毒

胡定欣情傾將軍李天翔,為了令李天翔搣甩鴉片毒癮,胡決定以身犯險服食鴉片,話要一齊戒。好蠢。

醉酒上牀

李天翔為了敲詐黎耀祥,灌醉黎和胡定欣,更搬他們上牀,搞到黎以為自己真係有汙辱胡定欣。

邵美琪毒米雪

東、西太後惡鬥一浪接一浪,為了奪取米雪霸權,邵美琪決定毒死米雪。

毒散送藥

米雪為政事搞到身體虛弱,邵美琪於是買通曹永廉,叫曹永廉於米雪的湯藥中落毒散。

最後事敗

可惜邵美琪最後心軟,正當米雪張開口之際,邵就一手將碗打爛,更隨口噏話苦藥無效,叫米雪唔好食。

無間報料

其實曹永廉是無間道,一早向米雪通風報訊,指邵美琪會落毒。米雪做這場大龍鳳,純粹試驗邵的狠心程度。



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...