搜尋此網誌

2012年10月25日星期四

[壹週刊]鏞記爭產 甘老太喊寃:佢哋逼死大哥

自從鏞記掌舵人甘健成月初去世,甘老太(左)一直鬱鬱不歡,至今心情才剛平復,上週六,她與甘健成太太(中)及 <br><br>孫兒甘崇轅(右)一起接受本刊訪問。坐在她奶奶及老爺的 <br><br>相片面前,再說起家變及兒子,甘老太又再哭起來。 <br><br>(關永浩攝)


封面故事

鏞記爭產 甘老太喊寃:佢哋逼死大哥

2012年10月25日

「佢係被人逼死㗎!」

鏞記甘老太呼天搶地道。其大仔甘健成,本月初突然猝死,令這個月尾判決的鏞記清盤案,留下一條不明朗的伏線。上週六,甘老太首度向本刊開腔回應,一提起大仔甘健成便哭崩人前,「我趕到醫院,佢隻手仲暖㗎!」但提到二仔甘琨禮,她與甘健成遺孀,都拍枱激動道:「甘健成係被佢哋(甘琨禮一家)逼死㗎!呢三年佢人生過得最痛苦!」

八十三歲的甘老太,十年內喪夫又喪兩子,唯一仍在生的兒子琨禮又已反目成仇,同樣痛苦萬分,但她仍要走出來替已去世的大仔討回公道。她咬牙切齒喊著:「我信天有眼!」屹立中環七十年、以秘製燒鵝馳名的鏞記,弄至現今局面,不免令人唏噓。

上週六,甘老太在銅鑼灣家中接受本刊訪問,其孫兒甘崇轅說,嫲嫲的心情才剛回復過來。甘老太回憶道:「嗰個星期四(十月四日),健成仲打俾我,問:『媽,我而家去鏞記喇,你去唔去呀?』我話我今日唔得閒,第二日先啦。點知,第二日佢已經……」訪問開始,甘老太最初還強忍淚水,但回憶起兒子臨走當日的片段,很快便悽然淚下:「星期五嗰日,我趕到醫院,佢已經走咗,我摸嚇佢,佢隻手仲暖,個人仲係腍㗎。我到而家都唔相信佢走咗。」

甘健成享壽六十六歲,甘老太指他一向身體健康,甘健成遺孀亦指丈夫在去年十二月,才剛做了一次身體檢查,報告合格。於九月底,甘健成臨死前約一星期,本刊拍得他到養和看病,甘太解釋只是氣管發炎,並非外間所傳死於肺癌。甘健成的二子甘崇轅說:「之後嗰幾日我哋仲一家人一齊食飯,佢死前兩日仲有返鏞記㗎。星期五佢喺屋企瞓覺,一睡不醒,好彩嘅係,爸爸走得好舒服。」他說,死亡證上的死因是「死於自然」。這時,甘老太突然拍枱激動地說:「佢係被佢哋逼死㗎!」

放大圖片

記者早前找過甘蕎因,她含淚表示一家人都很傷心,亦想跟嫲嫲破冰,只是至今仍未有行動。(於港民攝)

放大圖片

甘穗輝(右二)在生時,與三名兒子健成、琨禮及琨岐(右一、左二及左一)一齊打天下,可是他與其中兩名兒子先後離世,此情不再。

三年受盡委屈

「我先生同我講,呢三年係佢人生過得最痛苦嗰三年。」甘健成遺孀亦同哭。她說很痛心,甘健成這三年來受盡委屈,她舉例說:「老爺(鏞記創辦人甘穗輝)喺度,一直都安排司機用私家車載我先生返鋪頭,兩年前開始,司機打俾我先生,話琨禮安排架私家車去車貨,我先生要坐,就只可坐五點五噸嘅貨車返工,好屈辱!」甘崇轅亦表示,於鏞記開員工大會,其叔甘琨禮及其兒子甘連宏,常咄咄逼人。「每次有咩要傾,就話董事會就係 head。」事實是,董事會只有甘健成、甘琨禮及其兒子甘連宏,每次都是兩票對一票。他父親雖然是鏞記董事,但權力處處被削,令有感大半生都貢獻鏞記的甘健成很傷心。

放大圖片

八十三歲的甘老太,說到在醫院見兒子最後一面時,忍不住灑淚。(嚴寶權攝)

放大圖片

甘老太說,三年前她生日,二子琨禮竟託人送上一個白色信封,雖然夾了一些金錢當利是,但上款尊稱她為「甘夫人」而不叫媽媽,令她非常傷心。

罵大伯係狗

他拿出一次開會的錄音片段予記者聽,事緣一向代表鏞記接受訪問的甘健成,在沒有通知其弟琨禮的情況下接受訪問,因而激怒琨禮兩父子,甘崇轅說:「嗰次本來開員工大會,佢哋突然就呢件事召開董事會,叫我阿爸以後唔好再未經董事局同意,私下接受

訪問。」

錄音片段中聽到甘連宏向大伯甘健成開火,「我而家叫你(甘健成)唔好掂公司啲嘢,你都唔高興,唔係叫你做嘢喎……」接著又說,「我對隻狗講嘢呀……係呀,我傻㗎,我有病㗎……你唔可以再掂 marketing啲嘢……指你咪指你囉!」甘琨禮亦說:「總之董事局就係阿 head。」錄音中,甘健成想反駁,但聲線微弱,每次開聲說話,都被連宏的聲音蓋過。

原來甘老太也是第一次聽這段錄音,聽罷她又哭著說:「佢哋一家人呢幾年嚟,根本無尊重過呢個大佬。」甘崇轅亦說:「阿爸每日返工,都係走向一個令佢唔開心嘅地方。」有醫生向本刊指,雖然負面情緒不至於令人生病,但卻會令已有重病纏身的病人加速惡化。甘老太其後拿著本甘健成死後、有關琨禮女兒甘蕎因的訪問,憤怒地說:「想破冰?呢個女,好奸㗎,佢係假㗎!個報導出咗,我喺撞到佢,佢又扮講電話。無叫過我一句。」甘老太與已經反目的甘蕎因,諷刺地仍住在同一座大廈,她說甘健成死後至今,琨禮亦沒有問候過她,早幾天她拖著曾孫仔在住所口碰到他們一家人,他們只顧眈天望地,「我真係好心痛。」

放大圖片

甘老太(左)為甘穗輝三太,她自說最得丈夫寵愛。婚後生了三子兩女,唯丈夫、幼子琨岐、幼女潔玲及長子健成已先後離世。

放大圖片

訪問期間,甘老太說起健成愈說愈激動,愈說愈大聲,要長孫甘崇軒(右一)示意她停止。(關永浩攝)

放大圖片

甘老太自言個個都錫,她的屋內仍放了二子甘琨禮女兒蕎因及其兒子連宏的畢業照。(關永浩攝)

放大圖片

甘老太住所內布置整齊,正中間有一座關公像,卻未能「鎮住」子孫。

甘家部分資產

自從鏞記掌舵人甘健成月初去世,甘老太(左)一直鬱鬱不歡,至今心情才剛平復,上週六,她與甘健成太太(中)及 <br><br>孫兒甘崇轅(右)一起接受本刊訪問。坐在她奶奶及老爺的 <br><br>相片面前,再說起家變及兒子,甘老太又再哭起來。 <br><br>(關永浩攝)

一切皆因錢作怪

甘健成將於本週四出殯,本刊查詢甘琨禮一方,他們表示一家都會出席其喪禮,並指,「大哥死咗,點都要去喪禮,到時甘老太要鬧我哋,我哋只會逆來順受。其他嘢,喺呢個悲傷時間,唔再講喇,免得對死者不敬。」相信屆時將會激到甘老太生蝦咁跳,上演六國大封相。後來琨禮一家又致電補充:「我哋無逼過佢(甘健成),鏞記七十周年慶典,佢話請邊個就請邊個,大部分都係佢啲 friend嚟㗎,全部請曬㗎!」鏞記弄致如斯局面,一切皆因錢作怪,現時鏞記自置的中環威靈頓街鋪位連寫字樓物業,連同鏞記品牌及現金,市值近三十億元。創辦人甘穗輝○四年離世時,將鏞記交給甘健成及甘琨禮兩兄弟拍住上,當時兩人各持有鏞記百分之三十五股份,其餘則由幼子琨岐、女兒美玲及甘老太各持一成。

甘老太說過去兩兄弟一直有傾有講,但兩年多前,一次甘琨禮突然向甘老太提出欲把鏞記賣盤,被她反對,「我話有錢賺做咩要賣,你想點就同你阿哥商量啦。」她說因意見分歧,一家人關係開始轉差,「呢個仔真係好小氣!」記者表示問過蕎因有否想過賣盤,但她否認,甘老太對此激動地說:「我向天發誓,琨禮有講過!」

○七年,甘老太的幼子甘琨岐因食道癌去世,把手頭一成股權留給二哥,令琨禮手持鏞記四成五股份,壓倒大哥,成為轉捩點。

一名不願透露姓名的鏞記老員工說:「琨岐生前喺鏞記做經理,份人好純,成日被琨禮鬧,我哋好心幫佢關房門,免得被人聽到,琨禮走去開番道門,就係想全世界人聽到。但直至琨岐病咗,佢就開始對呢個細佬好好。」甘老太說:「琨岐臨終前將股份俾咗琨禮,我就將我手頭一成股份俾健成,就係想做番佢哋老豆原意要公平。」不過,其後住在美國的女兒美玲,又把手頭股份給予琨禮,再次壓倒大哥,變成甘健成持股四成半,而甘琨禮則持股五成五。

放大圖片

甘健成熱愛運動,除精通武術、打拳外,其乒乓球球藝亦有職業水準。(何少忠攝)

放大圖片

甘健成(左)負責設計鏞記菜式,他亦四處搜羅刁鑽食材,如這塊大龍躉皮。

(《飲食男女》圖片)

鏞記家族表

❶鏞記酒家創辦人, 04年 12月去世,享年 96歲。

❷人稱甘老太,甘穗輝的三房太太,婚後與丈夫共同創立鏞記,生意愈做愈旺,雖後來再有四太太,但仍是最得寵的一個。她最錫大仔健成。

❸鏞記董事,自小跟隨父親在鏞記打天下,負責樓面、採購、菜式設計及推廣等工作,於本年 10月 5日病逝,享年 66歲。

❹鏞記董事,負責管理公司的運作。

❺鏞記董事,負責燒味部,於 07年 12月因食道癌去世。

❻在外國居住。

❼早年在外國因交通意外去世。

❽鏞記 Personal Assistant

❾鏞記 Assistant to Director

❿在外國居住

⓫鏞記財務總監

⓬鏞記董事

為鏞記捱生捱死

兩年多前,甘琨禮以大股東名義跟甘健成說,從此鏞記要以公司法運作,亦引入其子甘連宏做董事。同一時間,原本做會計的甘蕎因悄悄坐上「財務總監」一職,掌握鏞記的財政大權,甘崇轅說:「佢本來幫公司一個月做兩日會計,但後來有一日有食客問我阿爸:『咩你有個女做咗財務總監咩?』爸爸看蕎因卡片才知。」甘老太曾提出要加入董事局,琨禮叫她向董事會申請,但結果當然遭他們的兩票反對。

甘琨禮一直怨恨母親偏心大哥,○九年還寫了一封信給甘老太,指「你只寵愛甘健成,為了他你不顧毀滅我們母子之間的親情,我福薄。」但甘老太不認同自己偏心,「當年琨禮個仔要買樓俾首期,我都俾咗二百萬佢,無要佢還。」她還說手頭的先能公司,持有她部分資產,她自己佔有七成股份,另外三成則由健成、琨禮及琨岐平均分配。「我喺美國間屋,都俾咗美玲,到而家我都唔明美玲做咩要咁對我。」

兩兄弟已不能好好合作,健成曾提出退出鏞記,但被琨禮反對,於是才想到向法庭提出清盤,由法庭裁定鏞記下場。一直在家做家庭主婦,以往鮮有對外發言的甘健成遺孀,首度開腔亦哭著說:「我老公十幾歲已經喺鏞記做嘢,佢清盤唔係想為咩,只係想取番個公道,佢呢幾年真係過得好慘……」甘太哽咽,再說不下去。這時甘老太反過來安慰家嫂:「健成有個好老婆、有好仔、好孫,佢去得安詳,我哋唔好太過傷心,天有眼㗎!」甘健成出殯,甘老太亦不理白頭人送黑頭人的禁忌,堅持出席。說到這裡,本來停了的淚水又再湧上來,她哭著說:「我一定要見我個仔最後一面。」

放大圖片

一九七○年甘健成(左)與甘琨禮(右)仍然和洽,同遊日本萬國博覽會。(《鏞記走過六十年》圖片)

放大圖片

鏞記在戰後由永樂街搬至石板街,圖為石板街鏞記外貌。(《鏞記走過六十年》圖片)

放大圖片

鏞記曾出現一圍紅豆沙叫價五千元故事,皆因當中所用為千年陳皮。

放大圖片

鏞記有「名人飯堂」之名,前港督彭定康亦是座上常客。

甘健成菜式建功勞

說到尾,甘健成對鏞記的貢獻極大。鏞記曾在○九至一一年獲得米芝蓮一星評級,但今年被「搣星」。早於七八年,甘穗輝因身體健康問題「封刀」,把生意交予健成及琨禮;健成負責菜式設計,並積極參與比賽,琨禮負責採購及鋪面裝修,一個主外,一個主內。甘健成平時沒有時間吃飯,隨便煮個蝦子麵,再加一兩滴燒鵝油,撈兩撈而食,就成為後來餐牌上的「太子撈麵」。

早年他將金庸筆下的刁鑽菜式搬上餐枱面,成為「射鵰英雄宴」。二千年又與國泰航空編製飛機餐,設計出「飛天燒鵝」。「鏞記有九成菜式都係健成哥諗出來,佢成日鼓勵啲廚房師傅,無鬧過佢哋㗎。」一名鏞記資深員工說,甘健成對研製新菜式有種能人所不能的天分。而招呼食客的責任,亦落在甘健成身上。

自從鏞記掌舵人甘健成月初去世,甘老太(左)一直鬱鬱不歡,至今心情才剛平復,上週六,她與甘健成太太(中)及 <br><br>孫兒甘崇轅(右)一起接受本刊訪問。坐在她奶奶及老爺的 <br><br>相片面前,再說起家變及兒子,甘老太又再哭起來。 <br><br>(關永浩攝)

琨禮負責把關

甘健成與食家蔡瀾、唯靈,飲食業行家黃家和及楊貫一等份屬好友。本週四出殯,蔡瀾及前經濟發展及勞工局局長葉澍堃亦會扶靈。多年來,都是由甘健成出面接受傳媒訪問,儼然成為鏞記代言人,外人對甘琨禮所知不多。時裝設計師鄧達智,與甘家這兩兄弟相識二十多年,他認為有今日的鏞記,兄弟兩人其實都有功勞:「成哥負責門面,禮哥會負責背後嘅管理工作,好似財務、請人同埋食材採購,因為佢性格嚴謹,負責品質把關,但就比較低調。」

鏞記這個招牌,是兩兄弟的心血。但近年飽受家族爭拗困擾,已不斷有食客不滿水準下降,剛在鏞記吃完午飯的陳太說:「呢年食物水平同服務質素都差咗。啲員工轉曬,有員工漏落單,嗰部長當住客人嘅面鬧人,以前邊會咁㗎!」死者已矣,相信甘穗輝與甘健成的願望,都是鏞記這塊金漆招牌,最終能保得住流傳下去。

後記

本週一記者買來一隻鏞記燒鵝拍照,事後一眾同事,滿心期待將這隻賣四百八十元的馳名燒鵝「分食」。怎知一放落口,大家不滿之聲此起彼落:「好 嚡呀!」「隻鵝咁老嘅!」「好油。」「嗰間海港酒樓仲好食喎!」大家對鏞記燒鵝的好奇及期望,隨之幻滅。



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...